مسئول کمیته حقوقی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: متاسفانه بیشترین دست‌اندازی را در این رشته می‌بینیم و افراد فاقد صلاحیت با تبلیغات در فضای مجازی مردم را اغفال می‌کنند و  وارد حیطه درمان می‌شوند.

لزوم آشنایی مردم با زمینه‌های مختلف فیزیوتراپی

به گزارش همشهری آنلاین، همایون آبائی فیزیوتراپیست و دبیر اجرایی «چهارمین کنگره بین‌المللی و سی و پنجمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران» اظهار کرد: حدود ۴ هزار فیزیوتراپیست در ۳ روز کنگره که از چهارم تا ششم مهرماه ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و با جدیدترین دستاوردهای علمی در حیطه فیزیوتراپی آشنا خواهند شد.

وی افزود: این کنگره بزرگ‌ترین نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و پزشکی و توانبخشی و ورزشی را به همراه دارد و همکاران گرامی می‌توانند در حاشیه کنگره از آن دیدن کنند.

پیری از اندام‌های تحتانی شروع می‌شود

آبائی گفت: یکی از پنل‌های مهم این کنگره، «پنل تخصصی سالمندی» است. شعار سازمان بهداشت جهانی «پیری از اندام‌های تحتانی شروع می‌شود» است. متاسفانه در کشور ما تحرک ـ با توجه به نوع زندگی مردم جامعه ـ کم شده و با توجه به اینکه فیزیوتراپیست‌ها متخصصین علم حرکت هستند، نقش بسیار مهمی در به تاخیر انداختن آن خواهند داشت.

وی ادامه داد: رشته فیزیوتراپی در گروه‌های پزشکی یکی از رشته‌هایی است که بیشترین درمان را در منزل دارد.

این فیزیوتراپیست بیان کرد: متاسفانه بیشترین دست‌اندازی را در این رشته می‌بینیم و افراد فاقد صلاحیت با تبلیغات در فضای مجازی مردم را اغفال می‌کنند و وارد حیطه درمان می‌شوند.

آسیب‌دیدگی توسط افراد فاقد صلاحیت

مسئول کمیته حقوقی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ابراز کرد: توصیه ما به مردم عزیزمان این است که به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی توسط افراد فاقد صلاحیت، حتما کارت نظام پزشکی و کارت عضویت انجمن این افراد را چک کنند و در صورت بروز هرگونه تخلف، موارد را جهت پیگیری به مراجع ذی‌صلاح از جمله معاونت درمان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران اعلام کنند.

وی مهم‌ترین راه مقابله با افراد فاقد صلاحیت را که در امر درمان دخالت می‌کنند، آگاهی آحاد جامعه دانست و تاکید کرد: اصحاب رسانه در این بین نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

کد خبر 877721
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha